Tesztvezetés Árak és felszereltség
FEDEZZE FEL
Magabiztos, elegáns és jellegzetes. Hibrid, kupé és SUV. Ez az új Eclipse Cross Plug-in Hybrid. Kápráztassa el magát a dinamikus vonalvezetésével, a markáns részleteivel, és lenyűgöző felszereltségével. Az Eclipse Cross PHEV ötvözi a benzinmotor előnyeit az elektromos hajtás csendes siklásával. Íme egy egyedülálló crossover SUV, gyönyörű és kifinomult stílusban.
Az új Eclipse Cross PHEV a sportos, kupészerű formavilágot megtartva teljesen új első és hátsó kialakítást kapott.
A Mitsubishi „Dynamic Shield” formatervezési nyelve határozza meg az Eclipse Cross PHEV jellegzetes arculatát.
A stabil és széles hátsó kialakítás kiemeli az Eclipse Cross PHEV karakterét. Az egybefüggő hátsó ablak hangsúlyozza a kupé jelleget.
Az automatikusan be- és kikapcsoló projektoros halogén fényszóró figyelemfelkeltő LED nappali menetfénnyel párosul. A távolsági/nappali fényszóró közötti váltás automatikusan történik.
A LED fényszórókkal szerelt modelleken a stílusos nappali menetfény mellett LED ködlámpa is található. A fényszóró ki- és bekapcsolása, valamint a távolsági/nappali fény váltása automatikus.
Az ikonikus, háromdimenziós hátsó lámpaegység messziről felismerhetővé teszi az Eclipse Cross PHEV-t.
A masszív SUV megjelenést hangsúlyozzák a karosszéria színére fényezett alsó betétek.
A teljesen új tervezésű 18” könnyűfém keréktárcsákhoz 225/55 R18 gumiabroncsok tartoznak.
A keskeny küszöbök nemcsak a ki- és beszállást könnyítik meg, hanem a kialakításuk révén a szennyeződésektől is védelmet biztosítanak.
A 140 mm-rel megnövelt teljes hosszúság több helyet eredményez a csomagtérben.
Amint a kormánykerék mögé ül, az Eclipse Cross PHEV kényelmes ülése gondoskodik arról, hogy Ön előtt a perspektíva megváltozzon. A magas üléspozíció nemcsak a ki- és beszállást könnyíti meg, hanem a forgalomra történő rálátást is elősegíti.
A kimagasló stílus és az intelligens funkciók tökéletesen kiegészítik egymást az Eclipse Cross PHEV belső terében. Minden könnyen áttekinthető és minden könnyedén elérhető.
A nagy felbontású, könnyen leolvasható műszerek mind-mind kiemelik az Eclipse Cross PHEV vezetőközpontú karakterét. Az integrált központi kijelző minden fontos információról tájékoztatja a vezetőt.
Magas minőségű fekete szövetülések, szürke öltésekkel (Invite).
Magas minőségű, kombinált ülések (mesterséges velúr bőr és szintetikus bőr kombinációja), ezüst öltésekkel (Intense).
Fekete bőrülések, ezüst öltéssekkel / szürke bőrülések, világosszürke öltésekkel (Instyle).
FEDEZZE FEL
Tapasztalatból tudjuk, hogy egy autó teljesítménye csak akkor bír jelentőséggel, ha azt a vezető uralni is tudja. A kényelmes belső tér kialakításakor ezt tartottuk szem előtt. Minden kapcsolót és vezérlő elemet úgy helyeztünk el, hogy az Ön számára a lehető legkényelmesebb legyen annak érdekében, hogy csak a lényegre összpontosíthasson.
A legzordabb időben is biztos kezekkel foghatja a kormányt.
A kétzónás automata klímaberendezés lehetővé teszi, hogy külön-külön állítsa be a vezető és az utas oldalán a mindenki számára kellemes hőmérsékletet.
Az első ülések mellett a két szélső hátsó ülés is fűthető a még nagyobb kényelem érdekében.
Az új, 8” érintőképernyővel rendelkező infotainment rendszer most még könnyebben kezelhető, és okostelefonnal összekapcsolva az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerekkel is kompatibilis.
Az új SDA készülék beépített TomTom navigációs rendszerrel is elérhető. A valós idejű közlekedési információkkal, a hangnavigációval és a felhasználóbarát kezelőfelülettel még könnyebben elérheti úti célját.
A 2 USB bemenetnek köszönhetően bármikor használhatja okostelefonját vagy zenelejátszóját vezetés közben, és kiváló minőségben élvezheti a teljes zenei gyűjteményét.
A Mitsubishi Motors saját fejlesztésű audiorendszere az új MPSS (Mitsubishi Power Sound System), amely kiváló hangminőséget biztosít 8 hangszóró és egy 510 W-os erősítő segítségével.
A szélvédő mögött lévő érzékelő figyeli az üvegfelületre kerülő csapadékot, és az ablaktörlő ki- és bekapcsolását, valamint a törlési intervallumot ennek alapján vezérli.
Az intelligens indítókulcs használatával az Eclipse Cross PHEV ajtajait kényelmesen nyithatja és zárhatja anélkül, hogy a kulcsot elő kellene vennie. A jármű beindításához pedig egyszerűen csak nyomja meg a gombot.
A kéziféket egyszerűen, a gomb meghúzásával tudja rögzíteni, a kioldásához is csak a gombot kell megnyomnia. Ha aktiválja a helyben-tartó funkciót, akkor megállás után leléphet a fékpedálról; csak akkor fog elindulni, ha lenyomja a gázpedált.
A meleg vizes állófűtésrendszer – amelyet az autó saját vízkeringető rendszere működtet – a kényelem fokozását szolgálja. Az Eclipse Cross PHEV belső terét így akár kikapcsolt motorral is fel lehet fűteni akkor is, ha a járművel parkol.
Az androidos és iOS rendszerekre elérhető okostelefonos alkalmazáson keresztül időzíthető a feltöltés, a klíma előre beállítható, illetve a járművel kapcsolatos egyes paraméterek tekinthetők meg.
A stílusos dupla üvegtető kitűnő hangulatot teremt és fénnyel árasztja el az utasteret. Az elülső napfénytető nyitható és dönthető, mindkét üvegtető elektromos mozgatású napárnyékolóval rendelkezik.
A hátsó ülések 9 fokozatban állítható háttámlával rendelkeznek, így a hátul utazók a számukra kényelmes üléshelyzetet vehetik fel.
A könnyen nyitható, széles csomagtérajtón keresztül még a legnagyobb csomagokat is bepakolhatja, az alacsony padlószint pedig megkönnyíti a nehéz csomagok mozgatását.
A 60:40 arányban osztott hátsó ülések részben ledönthetők, így hosszabb tárgyak is szállíthatók, miközben hátsó ülésen is ül utas.
A csomagtérben egy hagyományos dugvilla fogadására alkalmas aljzat található, amihez háztartási kisgépet, laptopot, egyéb berendezést lehet csatlakoztatni (max. 1500W teljesítményig).
A csomagtér padlója alatt lévő tárolórekeszbe apróbb holmikat, illetve az EV töltőkábelt helyezheti el.
Az első utasok kényelmét fokozza a középkonzolban található 2 pohártartó.
A középkonzolban található nagyméretű praktikus tárolórekesz könyöklőként is funkcionál.
FEDEZZE FEL
A Mitsubishi számára az autóinak formájánál is fontosabb a lehető legnagyobb biztonság, amit modelljei kínálhatnak Önnek és családjának. Ezért a Mitsubishi teljes körű, az aktív és passzív biztonsági elemekre kiterjedő megoldásokkal vértezte fel az új Eclipse Cross PHEV-t.
Az adaptív tempomat hasonlóan működik mint a hagyományos, azzal a lényeges különbséggel, hogy a jármű érzékeli, ha egy másik jármű van előtte, és szükség esetén automatikusan csökkenti a sebességet, hogy a meghatározott követési távolságot tartani tudja. Ha a jármű előtt szabaddá válik az út, akkor pedig visszatér a korábban beállított sebességre. Ez a kényelmes és biztonságos rendszer csökkentheti a ráfutásos balesetek bekövetkezésének esélyét.
Az ütközés hatását mérséklő rendszer (FCM) figyeli a jármű előtti területet, és ha akadályt észlel a jármű előtt, előbb figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén beavatkozik és aktiválja a jármű fékberendezését. A rendszer nagy sebesség esetén az esetleges becsapódás erejét csökkentheti, alacsony sebességnél (30 km/h alatt) pedig a jármű teljes megállítására alkalmas.
A parkolás során bekövetkező koccanások megelőzése érdekében hang- és vizuális jelzés figyelmezteti Önt, ha a szenzorok közeli tárgyat észlelnek. Amennyiben véletlenül gázt adna, a rendszer szükség esetén a motor teljesítményét is korlátozza.
A parkolóhelyről kitolatásnál hasznos funkció tolatáskor figyeli, hogy jobb vagy bal oldalról közelít-e másik jármű.
A visszapillantó tükörben lévő figyelmeztető lámpa jelzi, ha a holttérben másik jármű található.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer optikai és akusztikus jelzéssel is figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű kitér a forgalmi sávjából.
Az ASC felismeri, ha a kerekek a csúszós útfelületen vagy kanyarodás közben elveszítik tapadásukat. A megfelelő kerekekre gyakorolt fékhatással és a motorteljesítmény csökkentésével az ASC segít fenntartani az irányítást, és megőrizni a jármű stabilitását.
A beépített érzékelő észleli a szembejövő és az elöl haladó járműveket, és annak függvényében automatikusan kapcsolja a fényszórót a tompított és a távolsági fény között.
A HSA megkönnyíti az elindulást meredek emelkedőn, mert nem engedi, hogy a jármű hátraguruljon. Amikor a rendszer emelkedőt észlel, automatikusan fenntartja a féknyomást, amíg a vezető gázt nem ad.
Az S-AWC összkerékmeghajtás a menetdinamika szabályozását (MASC/MATC) kombinálja az első- és hátsókerék-meghajtás szabályozásával (Twin Motor 4WD), valamint az aktív perdületszám-szabályozó rendszerrel (AYC) a tökéletes kezelhetőség és a lehető legjobb menetstabilitás érdekében.
Az S-AWC ötféle módban kínálja az adott körülményeknek leginkább megfelelő hajtásmódot: NORMAL általános használatra; ECO száraz, burkolt utakra, takarékos hajtással; SNOW havas, csúszós utakra; GRAVEL burkolatlan földutakra; TARMAC száraz, kanyargós utakra dinamikus haladáshoz.
Az Eclipse Cross PHEV rendkívül merev karosszériával és nagy lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyeket a kitűnő vezetési teljesítmény, és a kiváló menetkényelem figyelembevételével optimalizáltak a mérnökök. A nagyteljesítményű akkumulátorok a padló alatt helyezkednek el, ami alacsonyabb tömegközéppontot eredményezve tovább javítva a manőverezhetőséget.
A gumiabroncsokban lévő érzékelők folyamatosan mérik a kerekek légnyomását, és amennyiben a nyomásérték az előírtnál alacsonyabb, figyelmeztetik a vezetőt.
Az automatikusan felbukkanó/eltűnő, könnyen leolvasható HUD kijelző hasznos információkat jelenít meg a vezető látóterében, így segítve a biztonságos vezetést.
Vezetés közben a kamera figyeli a normál és a digitális közlekedési táblákat, és megjeleníti azokat a multifunkciós kijelzőn a gyorshajtás elkerülése érdekében. A közlekedési táblák a HUD kijelzőn is megjeleníthetők.
A parkolássegítő mind előremenetben, mind hátramenetben optikai és akusztikus jelzéssel figyelmezteti, ha egy tárgyhoz túl közel kerülne.
Az első, hátsó és oldalsó kamerák által közvetített képek különböző módokon jeleníthetők meg (többek között madártávlati nézetben is), ezért a holttérben lévő tárgyak felfedésével biztonságosabb a parkolás.
Egy esetleges baleset során hét SRS légzsák nyeli el az erőhatások jelentős részét, hatékonyan óvva Ön és utasai testi épségét.
FEDEZZE FEL
A PHEV rendszerben az első és hátsó kerekeket egy-egy kisméretű és könnyű elektromotor hajtja, ami zökkenőmentes és komfortos vezetést kínál, mindemellett olyan gyorsulást és lobbanékonyságot biztosít, ami az elektromos motorok sajátossága. A 2,4 literes benzinmotor az első kerekek meghajtásával további erőt biztosít, szükség esetén pedig az akkumulátor töltésére is szolgál, így Önnek sosem kell aggódnia az akkumulátor töltöttségi szintjéért.
A méltán elismert és világszerte bizonyított Outlander PHEV műszaki alapjait felhasználva a Mitsubishi megalkotta az Eclipse Cross PHEV modellt, ami egy kompakt SUV erényeit, az összkerékhajtás hagyományát és az elektromos meghajtás előnyeit egyesíti egy merész, mégis elegáns személyautóban.
A kézbe simuló, tetszetős kialakítású joystick segítségével lehet a különböző fokozatokat kapcsolni, illetve a regeneratív fékezés erősségét szabályozni.
Fékezéskor vagy a gázelvételkor a PHEV rendszer a meglévő mozgási energiát elektromos árammá tudja átalakítani és azt a meghajtóakkumulátorba tölti. A kormányon található kapcsolókkal, illetve a sebességválasztó segítségével a regeneratív fékezés erőssége több fokozatban állítható.
Ha bekapcsolja a tisztán EV üzemmódot, akkor kizárólag elektromos hajtással tud közlekedni, a benzinmotor csak speciális esetekben kapcsol be.
Ha a „CHARGE” módot választja, akkor EV módban a benzinmotor bekapcsol a meghajtóakkumulátor töltésének érdekében. Ha az eltárolt energiát szeretné megőrizni, akkor „SAVE” módban későbbre halaszthatja az elektromos meghajtás használatát.
A könnyen leolvasható műszeren látszik az aktuális energiafelhasználás mértéke; fordulatszámmérő helyett energiahatékonyságot mutató műszer található. A mutató azt is jelzi, hogy milyen meghajtási módban van az Eclipse Cross PHEV.
Minden Plug-in Hibrid Eclispe Cross szériatartozéka egy 6 méteres töltőkábel, amivel az autó minden háztartásban megtalálható konnektorból tölthető. A kábel csatlakozója reteszeléssel biztosított, és 230V/10A hálózathoz használható.
Az otthoni, normál konnektorból való töltési lehetőség jóvoltából az autó egy éjszaka alatt újra menetkész (kb. 5 óra a teljes feltöltés otthoni fali töltőről, és kb. 8,5 óra a konnektorba dugható töltőkábellel).
Menet közben, nyilvános töltőállomásokon (CHAdeMO szabvány szerinti csatlakozással) kb. 25 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség.
Háromféle hajtásmód áll rendelkezésre. Az új Eclipse Cross PHEV az EV Drive – azaz tisztán elektromos, benzin nélküli üzemmód – mellett egy soros hibrid módot és egy párhuzamos hibrid módot is kínál. A gépkocsi egy elektronikus hajtásszabályozóval van ellátva, amely automatikusan választja ki azt a hajtásmódot, ami optimális a vezetési feltételeknek és az akkumulátor töltöttségi állapotának. Ebből Ön a vezetés közben semmit sem érez, az átmenet ugyanis folyamatos és energiaveszteség nélkül történik.
Az elektromotorok az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával mozgatják az autót, ezért egyáltalán nincs üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás. Ez a hajtásmód halk, tiszta és lendületes. Az Eclipse Cross PHEV maximális végsebessége ilyenkor kb. 130 km/óra.
Az elektromotorok a belsőégésű motor által termelt energiával mozgatják az autót. A benzinmotor akkor termel áramot, amikor az akkumulátor töltöttsége alacsony szintre süllyed, valamint - a teljesítmény növelése érdekében - erőteljes gyorsításkor vagy hegymenetben.
A benzinmotor hajtja az autót (például nagyobb tempónál, amikor a belsőégésű motor hatékonyabban működik), az elektromotorok pedig besegítenek a nagyobb teljesítmény elérése érdekében.
A töltés közbeni hűtőrendszerrel szerelt, 300V-os lítiumion akkumulátor az Eclipse Cross PHEV padlójába van beépítve. Így egyrészről alacsonyabban van a jármű súlypontja, ami előnyös a menetstabilitás szempontjából, másrészről pedig nem csökken a hasznos belső tér, illetve a csomagtér mérete.