A könnyű alumínium motorblokknak és a precíziós közös nyomócsöves befecskendezésnek köszönhetően a motor kedvező fogyasztás és csekély CO2-kibocsátás mellett kínál nagyfokú hatékonyságot. A még komfortosabb és még tisztább működés érdekében a káros nitrogén-oxid gázok csökkentéséről az SCR (AdBlue™) rendszer gondoskodik.
Egy igazi pickuptól mindenki erőt és hatékonyságot vár. Az új 2,2 literes turbódízel motor ezt az elvárást tökéletesen teljesíti. A könnyen felpörgő, kis tehetetlenségű, változó geometriájú turbófeltöltő már alacsony fordulatszám-tartománytól is nagy nyomatékot kínál, illetve nagy fordulaton is dinamikusan reagál. Az égés hatékonyságát tovább javítja a közteslevegő-hűtő.
Az Auto Stop & Go (AS&G) rendszer leállítja a motort, ha a jármű megáll (pl. egy közlekedési lámpánál), ezáltal csökkentve a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. A rendszer azonnal újraindítja a motort, ha leveszi a lábát a fékpedálról (automata sebességváltóval szerelt modellek), illetve ha lenyomja a kuplungpedált (manuális sebességváltóval szerelt modellek).
Az új L200 "Super Select 4WD-II" összkerékmeghajtását a Mitsubishi Motors úgy fejlesztette ki, hogy Önt a legnehezebb körülmények között is eljuttassa az úti céljához. A "Super Select 4WD-II"-vel egészen 100 km/h sebességig lehet a hátsó- és az összkerékmeghajtás között váltani, és akár a tapadás hirtelen csökkenésekor is megtartható a lendület. A "Super Select 4WD-II" elosztja a hajtóerőt a viszkokuplung által, illetve maximalizálja a tapadást üres raktér esetén is. A "Super Select 4WD-II"-vel az L200-as olyan különleges pick-up, amely állandó összkerékmeghajtást kínál az útviszonyoktól függetlenül, és terepfokozatot nehezebb terepen.
A lejtmenetvezérlő rendszer (HDC) segít egyenletes sebességet fenntartani meredek lejtőn lefelé, ha a motorfék nem elegendő, vagy ha nehéz terepen közlekedik.
„Super Select 4WD-II” összkerékmeghajtással szerelt modelleken 4HLc és/vagy 4LLc állásban egyetlen gombnyomással a terepviszonyokhoz igazíthatja a motorvezérlést, a sebességváltó működését és a fékvezérlést.
Az új L200 alapfelszereltségként tartalmazza a jól bevált "Easy Select 4WD" összkerékmeghajtást, amelynél egészen 100 km/óra sebességig lehet a hátsó- és az összkerékmeghajtás között váltani az útviszonyoktól függetlenül. A műszerfalon lévő kapcsolóval aktiválható az elektronikusan szabályzott hátsó differenciálmű, amely a hajtáslánc működésének optimalizálásában tud nehéz terepen segítséget nyújtani.
A hátsó differenciálzár minimálisra csökkenti a hátsó kerekek forgási sebessége közötti különbséget, ezáltal a tapadás a homokos, saras vagy sziklás útfelületen is megfelelő marad. A hátsó differenciálzár a Super Select 4WD-II 4HLc és 4LLc állásában, az Easy Select 4WD 4H és 4L állásában használható.
A Mitsubishi Motorsnak sikerült az L200 modellnek a maga kategóriájában a legkisebb sugarú fordulókört elérnie. Ez elsősorban a precíziós fogasléces kormányműnek köszönhető, amely mind közúton, mind terepen kiemelkedően jó kormányzási tulajdonságokat garantál. Nehéz terepen és akár teljes rakománnyal is játszva veszi be a szűk kanyarokat.
A hatfokozatú automata sebességváltó a vezetési körülményekhez igazodva kapcsolja a sebességeket. A hosszú áttételezésnek köszönhetően javult az üzemanyag-fogyasztás, és a motor is csendesebb lett még nagy sebesség mellett is.
A kényelemért nem kell feláldoznia a sportos vezetési élményt, ugyanis a hatsebességes automata váltó sport üzemmódjában a kormány mögött található váltófülekkel úgy kapcsolhatja a fokozatokat, mint egy manuális sebességváltóval.
Az Auto Stop & Go (AS&G) rendszer leállítja a motort, ha a jármű megáll (pl. egy közlekedési lámpánál), ezáltal csökkentve a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. A rendszer azonnal újraindítja a motort, ha leveszi a lábát a fékpedálról (automata sebességváltóval szerelt modellek), illetve ha lenyomja a kuplungpedált (manuális sebességváltóval szerelt modellek).
A 18” kerekekkel felszerelt modelleken megnövelt első féktárcsák növelik a fékrendszer hatékonyságát.
A kettős keresztlengőkaros felfüggesztés javítja az L200 stabilitását mind közúton, mind a terepen. Az erőteljes hátsó tengely - a mindenkori terheléshez fokozatosan igazodó laprugójának köszönhetően - nehéz rakomány vagy nagyobb útegyenetlenségek esetén is megállja a helyét.
A robusztus hátsó tengely többrétegű laprugóval rendelkezik, amely maximális terhelhetőséget biztosít. Ennél a modellnél egy olyan új technikát alkalmaztak, amely egyenetlen útviszonyok esetén is nagy szabadságot nyújt a gépkocsi használójának. Rakománnyal tele vagy üres raktérrel az autó kezelése egyaránt optimális, további előnye még a nagyobb stabilitás és a csökkentett zajszint.
A vadonatúj L200 nem csupán egy pick-up, amely összehasonlíthatatlanul jól teljesít a terepen, hanem egy kényelmes autó kitűnő méretekkel és megjelenéssel. A Double Cab modellek 3,1 tonna tömegig vontathatnak utánfutót.
Nagy ajtó sokat rejt: az új L200 Double Cab hátsó raktérajtaja a sokoldalúság bizonyítéka. Szükség esetén gyorsan és teljesen lenyitható, ezáltal egy targonca is közvetlenül a járműhöz állhat és akár nehéz, illetve terjedelmes rakományt is el tud a platón helyezni.